És néhány tipp, hogyan érjünk el több vásárlót.
Nem szabad alábecsülnünk a social media oldalak hatásait – ezek manapság már az értékesítés fontos eszközei.
Manapság a fiatalok már nem feltétlen a híroldalakra kattintanak, ha informálódni szeretnének – sokaknak kényelmesebb a közösségi média oldalakra látogatni, ahol görgetés közben jön velük szembe, amire kíváncsiak. Legyen az egy politikai hír, vagy épp egy adott termék. Elkerülhetetlen tehát, hogy ott legyünk, ahol nézelődnek.
Miért fontos a social media az eladásban?
- Az embereket egyszerűen és hatékonyan lehet megszólítani egy jól megfogalmazott, „ütős” közösségi média poszttal – akár a munkaidőn kívül is. Ilyenkor még fogékonyabbak lehetnek arra, hogy egy általuk addig nem ismert terméket megismerjenek, és nyitottabbak lehetnek arra, hogy hamarosan kipróbálják.
- Sokan vásárolnak online is, illetve, hogy ha nem, számos holmit vagy szolgáltatást az interneten keresnek meg, online néznek utána annak, amit be akarnak szerezni. Ezt az igényt pedig egyre inkább igyekeznek kielégíteni a közösségi média oldalak is – érdemes utánanézni a hirdetési lehetőségeknek, mert ezek segítségével sokkal több vevőhöz lehet eljutni a termékünkkel.
- Aki úgy érzi, nem is tudja, hol kezdje, annak sem kell elkeseredni: érdemes egy marketing szakembert felkeresni, ahol gyors és hatékony segítséget kap a közösségi oldalakon történő eladással kapcsolatban.
Fotó: Shutterstock
Hogyan érjünk el több vásárlót?
Erre jók például a képek, mémek, vicces tartalmak, amik lehet, hogy a termékeinkhez csak lazán kapcsolódnak, az olvasók viszont szeretik és szívesen meg is osztják ezeket. Érdemes tehát egy saját készítésű, szép fotóval vagy egy vicces mémmel is jelentkezni időről időre – szinte biztos, hogy megugrik a közösségi média oldalunk látogatottsága!
Ez persze még nem jelent automatikusan több vásárlást. Sőt, van, hogy valakinél minden stimmel – jó a termék, a reklámszöveg, stb. –, de nem érkezik annyi megkeresés, amennyire számított a cég. Mi hiányzik?
Sokszor csak egyetlen apróság: hogy a potenciális vevők nem látják, hogy már mennyien választották az adott terméket, és mennyire elégedettek vele. Ezt nevezik social proofnak, amit társadalmi visszacsatolásnak, visszaigazolásnak lehet fordítani. Az érdeklődők egyébként ösztönösen keresik az ilyen visszacsatolásokat, például a véleményeket – érdemes ezeknek teret engedni, a vállalkozásunk Facebook-oldalán is.
Főkép: Shutterstock